ENEOS motorolaj. Miért No.1?

Az ENEOS nem csak egy olajmárka a sok közül. Bár még csak 2009 óta lehet kapni Magyarországon, a termék sikere kiemelkedő, népszerűsége pedig, mind az autótulajdonosok, mind az autószerelők körében töretlenül nő.

Tovább a sajtóanyaghoz a Totalcar-on. >>
 

Miért válassza az ENEOS-t?

Ajánljuk olvassa el a Kérdések és válaszok az ENEOS olajjal kapcsolatban rovatot is.

  • Mert az ENEOS prémium minőségű termék.
  • Mert az ENEOS-t nem hamisítják.
  • Mert az ENEOS ár/érték aránya egyedülálló a piacon.
  • Mert a termék árában a minőséget fizeti meg, nem pedig a drága, az Ön (és autója) számára haszontalan marketinget.
  • Mert a világ egyik legerősebb olajipari cége áll az ENEOS mögött.
  • Mert a ZP adalékok és a W-base alapolaj minősége egyedi, a világ vezető olajtechnológiájának eredménye.
  • Mert üzemanyag fogyasztás csökkenést és/vagy teljesítmény növekedést biztosít a szokványos olajokhoz képest.
  • Mert elérhető áron juthat autója API SM minősítésű olajhoz.
  • Mert az új technológiának köszönhetően környezetbarátabb, mint a hagyományos kéntartalmú olajok, amik a savas esőkért is felelnek.
  • Mert stabil a termék mögött álló disztribúciós hálózat.
  • Mert az ENEOS egyszerre figyel a motor teljesítményére, fogyasztására és a környezetvédelemre.
  • Mert az ENEOS a japán csúcstechnológiát képviseli a kenőanyagok világában. ( az első prémium minőségű termék helyett)
  • Mert az ENEOS japán piacvezető olaja, a japán autók döntő többsége ezzel az olajjal feltöltve jön ki a gyárból.
  • Mert szinte minden európai autótípushoz is kínál csúcsminőségű olajat az ENEOS


A következőkben vásárlóink véleményeit idézzük különböző fórumokról:


Néhány nappal ezelőtt a 90 ekm-es szerviz során gépkocsimban valamennyi olaj cserére került mégpedig az Eneos márkából. A motor esetében a második 15 ekm-es ciklust kezdtem meg Eneos 0W-20 motorolajjal. Tapasztalataim nagyon kedvezőek, minden gépkocsiba ajánlom az Eneos márkát, a Suzuki SX4 ( és az új Swift )tulajdonosok pedig nyugodtan használják a motorban a gyár által is „erősen" ajánlott Eneos 0W-20 minőséget.

Emlékeztetőül az én gépkocsim Suzuki SX4 1.6 GS 4WD (2008 évi gyártású). Ezzel a gépkocsimmal és ugyanezen típusú elődjeivel is mindig automatikus 4WD hajtásmódban közlekedek, de 2011/2012 telén a havas időszakokban nagyon gyakran használtam a 4WD Lock üzem módot, mivel rendszeresen hegyes útviszonyok között vezettem.

Az Eneos 0W-20 motorolaj használatával a korábbi átlagfogyasztás kb 0.3-0.4 liter / 100 km értékkel csökkent. Ez kifejezetten városi ( Pécs város területe ) használatban 8.4-8.5 l / 100 km fogyasztást eredményezett, de autópályákon hosszú , 700-1300 km-es céltávokon 120-130 km / h tartós utazó sebesség mellett a fogyasztás 6.7-6.9 liter / 100 km értéken megállt 1+ 1 fő + „rendes" csomagterhelés és folyamatos (automata) klima használat mellett is. A motor a korábbihoz képest érzékelhetően csendesebb lett, a gyorsulási képesség javult. 15.000 km megtétele alatt az olajszint kb 3 dl mennyiségnek megfelelően csökkent, tehát a motor nem „ette" az olajat.

A sebességváltó és az osztómű+díffmű olajcsere után kb 50 km megtétele után az egész autó szinte hangtalanná vált. Csak a gumiabroncsok hangja érzékelhető sima, sík aszfalt úton egyenletes 50 km/h sebességű haladásnál. Az üzemanyag fogyasztás újabb 0.4 – 0.5 l / értékkel kizárólagos Pécs város belterületi használatnál 8.0 – 8.1 liter / km értékre csökkent. A sebesség váltás még inkább sima, lágyabb lett.

Remélem, hogy ezek a kedvező tapasztalatok mindvégig megmaradnak. Mivel a zajhatásokat és a menettulajdonságokat szubjektíve megszokjuk, ezért tartom fontosnak az első néhány száz km alatt szerzett érzéseket.

Örülök, hogy tapasztalataim megoszthattam Önökkel, sok jó ügyfelet kívánva.

tisztelettel : Kaponyi László
Okl. autó gépész mérnök


Még jó,hogy az. Octavia-m van 1.6SR motorral. Castrol-t és Valvoline-t használtam régen. Olajcsere után kb 1000 km megtételénél a nivópálcán az olaj fekete színű és kb 1litert kellett utántölteni. Most már Eneos-al járok 10en ezer km után kezd feketedni és 5000 km után kell 1 litert utántölteni. A váltóba is Eneos van már és érdekes módon már nem reccsen 1-es ből 2-esbe hirtelen váltásnál és télen hidegen is vaj puha a fokozat váltás. Patyus Roland  2016.01.15 facebook


Üdvözletem,

Most vásároltam egy 2004-es Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark autót. 134 ezer km van benne. Le szeretném cserélni az olajat. A kérdésem az lenne, hogy milyen olajat tegyek bele a cserénél?

Válaszát előre is köszönöm.

Kedves Érdeklődő!

Egy félszintetikus, 10W40-es viszkozitású olajat javaslok hozzá, mint amilyen például az Eneos Premium 10W40 vagy a Selénia 20K 10W40. Ezek megfelelnek a gyári előírásoknak is.

Üdv, Olajdoki | link: http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/2016/01/04/olajat_az_alfaba/


Bai-Gál L. :
Tisztelt, Autós Társak! Opel Agila B,szgk,van,azaz /Suzuki Splash/ többféle ismert,full syntetic, motorolajat próbáltam már! Úgy írnám le, h utca hosszal veri mindet,ahogy le van írva! Köszönöm az ENEOS nak,mert jobb az autómnak, meg Nekem is! /várom a 0w-20-at,Sustinába/
Gratulálok, Minden Munkatársnak!!! /Megjegyzem:Japán vonalkódnak jobban örülnék!/


A BmS Motordiagnosztika - Befecskendezős Motorok Szervize is ajánlja az ENEOS Sustina motorolajokat, egy nagyon érdekes, motorolaj fogyasztással foglalkozó szakmai cikkben:

Az japán ENEOS legjobb olaja a Sustina. API besorolása SN, ami -tudomásunk szerint- a jelenlegi állás szerint a legmagasabb szint. Rendkívül nagy igénybevételnek kitett sportmotorokhoz ajánlott. Választható viszkozitás index: 0W-50, 5W-30, 5W-40. [ link: injektor.hu ]


Egy nagyon igényes, bőséges, tapasztalatokról beszámoló oldal Geree.hu - A motorok világa oldalon
Tapasztalatok:

  • Hidegindításkor a motor magasabb fordulatra kúszik fel vagyis egyértelműen kisebb az új olaj ellenállása az előzőhöz képest
  • Szivatóüzemben könnyebben "szalad" az autó. Eddig ugyanazt a sebességet nagyobb gázpedál-állással teljesítette csak, valamint hideg motornál érezhetően lomhább volt az autó. Hidegen most fürgébb lett, könnyedebben viselkedik.
  • A hidrotőkék gyorsabban felpuhulnak - ez várható volt. Ellenben felpuhulás után sokkal gyorsabban le is légtelendnek, valószínű a gyorsabb tőkén belüli olajáramlás végett. Eddig hidegen hajlamos volt a motor halk szelepcsattogós jellegű hangot adni, ami melegen (a kellően felhígult olaj végett) eltűnt. Most hidegen is azonnal és teljesen elhalkul.
  • Üzemmelegen számítottam alacsony olajnyomásra, de a járóképesség alsó határáig csökkentett fordulatig sem villan fel az olajnyomáslámpa, tehát érdemi olajnyomás-csökkenés nem következett be a hígabb olaj végett.
  • Nem várt tünet, de a motor egyértelműen halkabb lett. Mivel főképp a szelepvezérlés ad ki hangot a motorban, azon belül is az alternáló részek, ezért csak arra tudok gondolni, hogy a hidrotőke gyorsabban tudja követni a szelep-hőtágulásokat, s emiatt jobban tudja tartani a nulla szelephézagot.  [ link: gere.hu ]

  • Üdv cartársak.

Én most ENEOS 0W-20 olajat használok augusztus elejétől. Korábban mobil FE 5w-30-t használtam (full económik), azt tapasztalom, hogy csökkent a fogyasztásom, 350km- nél van fél állásban a mutató, korábban csak300 km volt. Ez főleg elővárosi forgalom, 8-5-3 km-s távokon. Szerintem nem rossz. [ link : swiftforum.hu ]


Sziasztok! Az olaj teljes tökéletes a Mercedes sprinterem 130ezer km!A Mazda 3-asommal 110ezret mentem már 5W30-as ENEOS olajjal! olajsár lerakódás a motorbann szinte nincs,ennél a tipusu olajnál! Most 200 ezer felett vagyok mindkét autóval! Ha valakinek volt már Japán autója az tudja amilyen tökéletes az autójuk olyan az olajuk is,ne ragozzuk! Nem mondható ez el a többi nyugati tipusról!Irreális árakat állítanak fel,hogy jó a minőségük,hát ez az ami nem igaz!Nem sorolom ezek tipusát! Szerintem mindenki tudja akinek autója van!Magyarországon még él az a tévhit,hogy régi nagy márkák amik tényleg jók voltak! Nagy pénzért,jó minőséget adnak! A minőség meghalt az ár meg sokszorosa lett ezeknek! Ez az olaj tényleg jó és az ára is elfogadható remélem így is marad! Ajánlom mindenkinek,aki tényleg szereti autóját!! [ link: gaborjozsef blog ]


Hondás writes: Sziasztok!Én ezt az olajat csak ajánlani tudom,bár én az 5w-40et használom,de hamarossan a 30as megy bele az Accordomba.Messze a legjobb olaj amit valaha használtam és ezt már a negyedik Hondámba teszem(8600-as fordulaton)tehát nem kis kritériumnak van kitéve az olaj!Messze csak ajánlani tudom!!!(a Japán minőség messze a tőbbi ország előtt ál) [ link: gaborjozsef blog ]


Sziasztok! Érdeklődnék,mi a véleményetek az Eneos nevű japán olajról,ami állítólag a japán típusok gyári olaja.A pr szövegek nem érdekelnek,már véigolvastam.A tapasztalataitok viszont igen,amennyiben van.

Több Toyota Klubos kocsiban van Eneos, eddig mindenki elégedett vele. [ link: Milyen motorolajat használsz? ]


Egy ismerősömtől hallottam az Eneos-ról először. Állítólag Japán piacvezető olaja, és a legtöbb japánból érkező kocsiban ez van, vagy legalábbis előszeretettel ajánlják bele (http://www.eneos-olaj.hu). Mi otthol két autóban is próbáltuk: az szüleim Aveo-jában nem sokat éreztünk, de az rettenetesen keveset használjuk, viszon az előző autómban, ami havi 1500-2000-et ment, és állandóan fullra tankolással figyeltem a fogyasztást, egy egész literrel lecsökkent a fogyasztásom, és olyan dinamikus lett az autó, mintha ketten kiszáltak volna belőle. Mivel nagyon olcsón tudok hozzájutni, lehet hogy kipróbálom ebbe is, mondjuk első körben egy 10w-40-es lehet, hogy jó lenne, mivel már 8 éves a gép, esetleg egy 5w-40-es :evil , bár az lehet, hogy fogyogatna. Majd megkérdezem a szerelőt is, hogy ő mit szól hozzá. [ link: SEAT-Club fórum ]


Pedig nagyon jó olaj az ENEOS Japán elsőszámú olaja érdemes utána nézni. [link :Nagy Renault topik ]


Ebben a hónapban esedékes nekem is az olajcsere, és erre gondoltam:
http://lubmaster.hu/spd/unas_275006/Eneos_Premium_10w40_4L
Jó pár ismerősöm kipróbálta már, és mindenkinek elég sok pozitív véleménye van erről.
-csendesebb a motor
-jobban húz a kocsi
-egyenletesebben jár. [ link: sosekopelclub ]


Sokaktól hallom, hogy a Cxxxx Mxx nem a legjobb, ráadásul ez egyik leginkább hamisított márka... Most az Eneost vettem, kíváncsi vagyok rá, sok jót mondtak róla. http://www.eneos-olaj.hu/index.php/eneos [ link: regiswift.hu ]


Sehol egy gramm olajhab nem található. Ez azért érdekes, mert az a napi 5-6 km, amit megteszek az autóval, nem volt elegendő távolság -az eddig használt, más motorolajokkal- ahhoz, hogy a motortérben lecsapódó vízpára ne képezzen habot a kupakban. (..) Az Eneos 5W-30 japán motorolaj ismét lenyűgözött, színe maradt ugyanolyan tiszta, sárgás fényű, mint betöltésekor. Sok éven át kerültem, nem akartam az autómba tölteni, mint ahogy Selénia-t sem, de a sok helyről, sok márkával kapcsolatban hallott pozitív vélemények rá vettek végül is. Nem bántam meg, sőt! [ link: alfaamore.hu ]


Én 3. éve Eneos 5w30-at rakom a 2006-os Swift-be, szép hangja van a motornak tőle, és egy cseppet sem eszik belőle. Minden szeptemberben lecserélem a szűrőkkel együtt. Szerintem ez a minimum gondoskodás egy autónak. [ link: Suzuki - A mi autónk?]


- Azt szeretném megkérdezni, hogy Önök milyen olajat ajánlanának az 1999 Nissan Almera 1.4 (N15) típusú, benzines autómba? Jelenleg Eneos 5W-40 Premium Hyper van benne, de én úgy vettem észre hogy 8 decit megevett az autó kb 5000km alatt. Igaz ez alatt gyakran mentem 4 ezres fordulat felett, meg párszor tiltásig is leforgattam a motort. Alapból nem eszi az olajat, merrt kékes füstöm sosem volt. Lehet hogy a magas fordulat miatt fogyasztott olajat az autó? Mert ez esetben maradok ennél a típusú olajnál, hiszen más bajom nem volt vele. Viszont ha esetleg mégsem szereti a motor akkor melyik Eneos olajat töltsem bele a következő cserénél? Nézegettem a 10W-30 Premium Plus-t is, mert fontos hogy szintetikus legyen a jobb minőségű adalékok miatt. (Ezért sem szeretnék klasszikus 10W-40 olajat bele). Illetve még az 5W-30 Premium Hypert néztem, bár ez nem tudom mennyivel lenne jobb az 5W-40hez képest. Ha esetleg lenne Önöknek is valami tippje vagy tanácsa, örömmel fogadom:) A lényeg hogy Eneos olaj legyen és lehetőleg szintetikus, csúcs minőségű hogy a lehető legjobbat kaphassa a motor (GA14DE típusú)
 
Előre is nagyon köszönöm ha tudnak tanácsot adni!
 

- Nagyon örülünk, hogy az Almeraba az Eneos olajait használja, biztos vagyok benne, hogy ez az autó szempontjából a legjobb megoldás!

 
Az már azonban nagyobb kérdés, hogy melyik Eneos olajat érdemes az autóba tenni. Ahogy látjuk az autóra oda van figyelve, azonban nincsen kímélve, így valószínűleg nem tennénk bele a 10W40-et. Talán a 10W30-al lehet próbálkozni, de azt sem kifejezetten “ tiltásig örömautózásra” tervezték. Sajnos az, hogy nem látszik kék füst nem jelenti azt, hogy nincsen az autónak eleve kis olajfogyasztása. Egy bizonyos olajfogyasztásig nem minden esetben jelenik meg a kékes füst. Sajnos nem írt km óra állást, pedig az még hasznos lehetett volna. 
 
Kíméletes - átlagos felhasználás mellett én azt javasolnám, hogy egy 10w40 vagy 10w30 valószínűleg megoldaná a problémát.5W40-ről Hyper 5W30-ra váltásnak nincsen sok értelme, sőt még rosszabb lenne tőle olajfogyasztás szempontjából. Az 5W30 aránylag még egy picit vékonyabb olaj, sőt picit több tisztító adalék van benne, tehát a motorban levő kosz, ami jelenleg valamennyire tömít, azt az olaj feloldaná és még nagyobb olajfogyasztás lenne belőle. Valószínűsítem, hogy az 5W40 is azért kezdett fogyni a motorból, mert az eddig motorban levő koszt ami tömített magába oldotta. Továbbá persze a magas fordulatszámok miatt eszi valószínűleg. A motorolaj valamilyen mértékben egyébként is keveredik az üzemanyaggal, tehát valószínűleg ahogy teljes gázon az üzemanyagból is többet nyelt be az autó, a motorolajból is többet fogyasztott.
Ha a cél ezután is inkább az autó pörgetése, akkor téli időszakra megpróbálnék egy Eneos Sustina 5W40-et, ami a motor védelme / teljesítmény szempontjából a legjobb választás, főleg a hidegindításból adódó kopások elkerülésére. Viszont bele kell törődni így, hogy 1-1 Litert rendszeresen rá kell tölteni.
 
Hosszútávon valószínűleg az volna a megoldás, ha a motorban levő tömítéseket, esetleg dugattyúgyűrűket kicserélné. Ameddig a motor teljesítménye egyébként rendben van és a rendszeres olajrátöltés nem túl zavaró, addig szerintünk nincs értelme komolyabban a motorhoz nyúln!. Ennyi idős autónál ez az olajfogyasztás még normál használat mellett sem eget rengető.
 
Bármilyen további kérdéssel forduljon hozzánk bizalommal.

Érdeklődnék, hogy az Eneos Premium Hyper 5w-30 motorolajat lehet-e használni Toyota Avensis (T25) 1.8 benzines autóba?
 
- Örülünk neki, hogy érdeklődik az Eneos olajok iránt. Ez az 1.8-as Toyota motor nem kifejezetten érzékeny olaj szempontjából, többfajta ENEOS olaj is megfelelő lehet az autóba, így a Premium Hyper 5W30-as olaj jó választás bele (meghaladja az olaj tudása ennek a motornak a követelményeit).
 
Esetleg a későbbiekben gondolkodjon el az Eneos Sustina 5W30 által nyújtott előnyökön. Ha a legjobbat akarja az autóba, akkor az egyértelműen az ENEOS Sustina. Főleg télen ajánlanám mindenképpen, mert egy hihetetlenül stabil viszkozitással rendelkező olaj, ami fontos a hidegindítás adta fém-fém kopás elkerülésében.

 


Mi ezt az olajat használjuk 6 éve összesen 9db autónkba, amiből 6db furgon! Minden nap 12órát mennek! Van amelyikben több mint 400 ezer km van! Még turbo csere sem volt soha egyiken sem, olajcserétől olajcseréig mennek! És gyönyörű tiszta a motor belseje több mint 400 ezer km után! Ez az olaj nem tudom miből van, de iszonyat jó tulajdonságokkal rendelkezik!

Adrián Nagy (GLS)

[link :ENEOS olaj facebook ]
 

Tisztelt Eneos olaj!

A véleményemet szeretném megosztani a 10w-40-es Eneos olajról. Egy már 16 éves Nissan Almera 1.5 (N16) autót vezetek régóta (16 éve :) ), jellemzően Castrol motorolaj volt benne, az elmúlt 8-10 évben kizárólag az. Hallottam hogy h***tják, és legutóbbi látogatásomkor a nissanbonto.hu-nál megerősített, hogy ideje váltani. Ők egyértelműen az Eneos-t javasolták. Elolvastam a weboldalt, utánanéztem, mármár csoda kategóriának gondoltam amiket írnak, de hát egy próbát megér, rosszabb csak nem lehet mint a Castrol, ha meg jobb, akkor már jó, így váltottam kb 10e km-rel ezelőtt.

Előtte (Castrol):
  • Az autó az elmúlt két évben (éves futásteljesítmény 15e körül) 15e km alatt már 1,5+ liter olajat nyaldosott el, ami pénz és macera hogy 1-2 hetente nézegessem
  • Kb ezer km után az olaj fekete színű
Utána (Eneos):
  • 10e km alatt 2-3 decire csökkent az olajfogyasztás, szinte hihetetlen.
  • Az olaj még mindig nem fekete
  • Mintha kicsit csöndesebb is lenne a motor, de ez szubjektív érzés, lehet hogy csak belemagyarázom
  • Fogyasztás változást sajnos nem tudom megbecsülni, mivel nem csak én vezetem az autót.
Összességében nagyon meg vagyok elégedve az olajjal és amit tudok, hogy amíg az enyém ez az autó, más olajat nem fog kapni (eszi, nem eszi, ez van!).

Most már csak azon gondolkodom, hogy 5w-30 lenne-e a jobb választás, vagy a 10w-40. Nissan 20 fok alatt javasolta az 5w-30-at könyv szerint, de sokhelyen, Önök oldalán is azt hozza ki a 10w-40 helyett. Még van 5e km a cseréig, de ha van ötletük, szívesen veszem :).

Üdvözlettel,
 
Tompa Tibor
 
 

Véleménye van? Írja meg nekünk!